ROZPOČET A HARMONOGRAM
Rozpočet projektu* Stáhněte si formulář rozpočtu
zde (jiný formát rozpočtu nepřijímáme).
Povolené formáty souboru: xls, xlsx, ods, maximální velikost 1 MB. Při tvorbě rozpočtu si také můžete prostudovat
finanční manuál .
Začátek projektu* Uveďte datum zahájení projektu. Projekt může být zahájen nejdříve dnem podání přihlášky. Realizační období (začátek až konec projektu) je časové období, ve kterém chcete čerpat finanční prostředky (není možné čerpat před termínem zaslání přihlášky).
Date Format: DD dot MM dot YYYY
Konec projektu* Uveďte datum ukončení projektu. Konec projektu musí být maximálně 12 měsíců od uvedeného začátku projektu.
Date Format: DD dot MM dot YYYY
Harmonogram* Popište plánované aktivity, a to buď ve vazbě na konkrétní termíny nebo jednotlivé měsíce.
POPIS PROJEKTU - žádost o založení kampaně na Darujme.cz (včetně zdvojnásobení výtěžku do výše 20 000 Kč)
Popis výchozí situace* Popište, jaký je současný stav ve vaší obci a místní komunitě. Jak velká je obec, ve které působíte? Uveďte počet obyvatel obce nebo městské části. Nezapomeňte zmínit také to, zda váš projekt zasáhne celou obec či pouze její část. Popište místo, kde budete projekt realizovat, a jaký k němu má váš tým vztah. Zmiňte dosavadní přípravy projektu, např. realizaci studií (architektonické, dendrologické atd.) nebo proběhlé konzultace s odborníky. Na jaké konkrétní potřeby reagujete a jak tyto potřeby vznikly?
Tým a motivace* Představte váš tým (počet členů a členek, vaše společná historie a úspěchy) i co vás vede k tomu, že chcete společně změnit místo, kde žijete. Uveďte také, zda a jakým způsobem jste u lidí v místě konání vašeho projektu zjišťovali zájem o váš projekt a jaký byl výsledek zjišťování.
Uveďte počet členů a členek, kteří jsou ve vašem hlavním koordinačním a realizačním týmu.* Cíle projektu* Čeho chcete vaším projektem dosáhnout? Co budete na konci projektu považovat za úspěch nebo naopak neúspěch? Jaké konkrétní změny byste na konci projektu rádi viděli? Jaké jsou konkrétní cíle projektu?
Aktivity* Popište, jaké konkrétní aktivity máte po ukončení kampaně v plánu.
Vize do budoucna* Plánujete další návazné aktivity? Pokud je to pro váš projekt relevantní, popište i následnou údržbu – např. péči o vysázenou zeleň nebo nově postavený altán. Inspirovat se můžete v našich videích:
Jak správně vysadit strom nebo
Drobné stavby. Zejména u výsadby stromů a keřů věnujte prosím následné péči velkou pozornost - pravidelné zalévání, včasné odstranění kůlů a ochrany, správný řez...aby se jim dobře dařilo a mohly zdravě růst mnoho let. Ideální je zajistit tyto činnosti nějak systémově - např. výsadbu může převzít do péče obec, v rámci údržby obecní zeleně.
Zapojení místních* Zkuste odhadnout počet místních, kteří se do projektu aktivně zapojí, i těch, kteří se budou účastnit pasivně (např. akce navštíví). Popište, jakým způsobem je oslovíte. Jaké skupiny obyvatelstva projekt pozitivně ovlivní? Vyjmenujte, komu je určen (děti, senioři a seniorky, veškeré obyvatelstvo obce, příchozí z Ukrajiny, atd.). Uveďte, jakým způsobem budou jednotlivé cílové skupiny do projektu zapojeny. Inspirovat se můžete v našem videu
Komunitní výsadba stromů.
Odhadněte počet lidí, kteří se do projektu zapojí aktivně* Budou například pomáhat s přípravami nebo během realizace projektu.
Odhadněte počet lidí, kteří se do projektu zapojí pasivně* Například jako návštěvnictvo, diváctvo nebo hosté a hostky.
Udržitelnost a vliv na životní prostředí Zkuste se zamyslet, jaké pozitivní dopady má váš projekt na životní prostředí, krajinu a udržitelnost celkově. Případně jak eliminujete dopady negativní. Příklady: na sousedské akci se nepoužívá jednorázové nádobí, podáváte vegetariánské občerstvení, u staveb se zachytává dešťová voda, používáte propustné povrchy, sázíte stromy atd. Inspirovat se můžete v našich dokumentech
Naše krajina nebo
Manuál udržitelnosti . Tato otázka není povinná, ale její vyplnění může ovlivnit rozhodování hodnoticí komise.
Stručné shrnutí* Napište stručné shrnutí projektu – v maximálně 10 větách představte váš projekt tak, abyste odpověděli na otázky: KDO, CO BUDETE DĚLAT a CO SE TÍM ZMĚNÍ. Text prosím formulujte ve 3. osobě (např. Jana Nováková chce s pomocí dalších aktivních lidí upravit park na návsi. Plánují zde s podporou obce organizovat pravidelné sousedské akce a vytvořit tak prostor k sousedskému setkávání). V případě schválení vaší podpory tento text použijeme jako podklad k propagaci vašeho projektu, případně i jako citace pro média.
Při návrhu kampaně se můžete inspirovat tipy z našeho manuálu. Název plánované kampaně* Zvolte úderný a konkrétní název, jako např. Na koloběžce přes Jeseníky, Podpořte kino v Bezdíkově nebo Všichni zpátky do ulic!
Úvodní krátký popis* Napište stručnou anotaci projektu o délce cca 50 slov. V textu je dobré použít výzvu k darování: Podpořte obnovu lesní studánky! Pojďte spolu s námi zabránit výstavbě parkoviště za našimi zahrádkami! Budeme rádi, když rekonstrukci finančně podpoříte!
Hlavní text kampaně* V hlavním textu o délce cca 200 slov napište, proč by vás měli lidé podpořit. Jak poslouží projekt místním? Co se zlepší? Pochlubte se, co už vám podařilo nebo co plánujete. V textu také uveďte, jak peníze využijete, pokud se vám podaří vybrat více nebo naopak méně, než plánujete (než je cílová částka). Na konci můžete použít tento text: Projekt byl podpořen z programu Místo, kde žijeme. Každou korunu, kterou darujete, nám Nadace Via zdvojnásobí až do výše 20 000 Kč!
Poděkování* Sepište pro své dárce a dárkyně krátké poděkování. Jakmile bude platba úspěšně dokončena, přijde jim e-mail s potvrzením o platbě a vaším osobním vzkazem. Nezapomeňte poděkování i podepsat – např. Jana Bobková za spolek Naše krásná Sobotka.
Cílová částka* Uveďte, kolik chcete přes Darujme.cz vybrat. Částku, kterou vyberete, získáte i v případě, že nedosáhnete stanoveného cíle. Snažte se však stanovit realistickou, ale zároveň i ambiciózní částku. Počítejte také s tím, že z vybrané částky bude odečten poplatek ve výši 3,7 % - tento poplatek pokrývá náklady spojené s provozem platformy Darujme.cz (zahrnuje bankovní poplatky, provozní a administrativní náklady, technologický rozvoj nástroje).
Datum ukončení kampaně* Datum, do kdy bude možné přispívat.
Date Format: DD dot MM dot YYYY
Fotografie* Přiložte 5 kvalitních fotografií, které chcete v kampani použít. Potřebujeme od vás jednu fotografii na pozadí na šířku (doporučená velikost 1280×450px)
a další fotografie týkající se vašeho projektu přímo do textu. Dejte si na výběru záležet – vizuální podoba kampaně může pozitivně ovlivnit její výsledek.
Webový odkaz Je možné zvolit si, jak bude vypadat webový odkaz kampaně. Pro vytvoření vlastního odkazu zde vyplňte požadovaný název (např. muj-projekt, odkaz pak bude ve formátu www.darujme.cz/muj-projekt). Doporučujeme používat nějaký jednoduchý, ale konkrétní název: např. www.darujme.cz/pomocjezkum, nikoliv obecně www.darujme.cz/zviratka.
Video Pokud máte video, které chcete v kampani použít, vložte sem na něj odkaz. Aby bylo video možné vložit přímo do textu kampaně, musí být na nahrané na webu youtube.
POPIS PROJEKTU - žádost o rychlý grant na obranu veřejného zájmu v maximální výši 40 000 Kč
Tým a motivace* Představte váš tým (počet členů a členek, vaše společná historie a úspěchy) i co vás vede k vyplnění žádosti o Rychlý grant. Představte stručně vaše dosavadní veřejné působení v místě, kde budete projekt realizovat. Jaké je vaše poslání?
Uveďte počet členů a členek, kteří jsou ve vašem hlavním koordinačním a realizačním týmu.* Klíčoví hráči a hráčky* Popište klíčové hráče a hráčky v kauze. Vyjmenujte a stručně charakterizujte úlohu osob a organizací, kterých se projekt bezprostředně týká, nebo u kterých očekáváte, že se do projektu zapojí či mohou jeho průběh zásadně ovlivnit. Nezapomeňte i na místní samosprávu. Jak probíhaly vaše dosavadní snahy o spolupráci a komunikaci s místní samosprávou, pokud má na situaci nějaký vliv?
Popis výchozí situace* Co nejvýstižněji popište, jaký je současný stav ve vaší obci a místní komunitě. Proč žádáte o grant právě nyní? Co nejvýstižněji popište, na jaký konkrétní problém reagujete, jaká je aktuální situace a jaké jsou její příčiny. Jak se problém dotýká vás osobně, místní komunity a případně i celé obce? Nezapomeňte zmínit i velikost obce a také to, zda váš projekt zasáhne celou obec či její část. Uveďte počet obyvatelstva obce nebo městské části.
Co chcete projektem změnit* Čeho jste odhodláni dosáhnout? Jak by podle vás měla situace v ideálním případě vypadat po skončení projektu? Popište variantu minimální i maximální a nebojte se být konkrétní.
Aktivity a strategie* Popište, jaké konkrétní aktivity se budou v rámci projektu konat. Vysvětlete, jak a proč jste se rozhodli pro uvedený postup. Proč se domníváte, že bude úspěšný? Je realistický a povede k vyřešení situace? Zvažovali jste i jiná řešení?
Negativní důsledky* Jaké negativní důsledky a pro koho by mohly vaše aktivity mít v případě, že uspějete? Očekáváte, že kauza rozdělí lidi ve vašem okolí na různé tábory? Nebo se již tak stalo? Jaké negativní důsledky by podle vás mělo neřešení situace?
Stručné shrnutí* V maximálně 10 větách představte váš projekt, na jaký problém reagujete a jak jej hodláte řešit. Text prosím formulujte ve 3. osobě (např. V centru města Krnova byl povolen a schválen provoz skladování a výroba asfaltu. Firma dováží tuhý asfalt v surovém stavu ze zahraničí a skladuje jej na volném prostranství. Ten pak roztápí v hale do tekutého stavu a poté dochází k expedici do celé ČR. Provoz, který soustavně produkuje silný zápach, byl schválen městským úřadem. Místní lidé sdružení ve spolku se domnívají, že radnice při povolování provozu pochybila, a proto usilují o obnovení řízení a přesunutí provozu mimo centrum Krnova, nejlépe do průmyslové zóny. Petici proti výrobě asfaltu podepsalo 369 občanů a občanek, spolek konzultuje další kroky s právníky a právničkami.). V případě schválení vaší podpory tento text použijeme jako podklad k propagaci vašeho projektu. Text může být použit i jako citace pro média.
Odkazy Zde můžete vložit odkazy na články nebo videa týkající se kauzy.
Nepovinné přílohy Přiložte ideálně doplňující informace k řešenému problému (naskenované výstřižky z tisku, odborné posudky, fotografickou dokumentaci a podobně).
Povolené formáty souboru jpg, jpeg, png, pdf, doc, docx, odt, maximální celková velikost 3 MB.
Udržitelnost a vliv na životní prostředí Zkuste se zamyslet, jaké pozitivní dopady má váš projekt na životní prostředí, krajinu a udržitelnost celkově. Případně jak eliminujete dopady negativní. Příklady: na sousedské akci se nepoužívá jednorázové nádobí, podáváte vegetariánské občerstvení, u staveb se zachytává dešťová voda, používáte propustné povrchy, sázíte stromy atd. Inspirovat se můžete v našich dokumentech
Naše krajina nebo
Manuál udržitelnosti . Tato otázka není povinná, ale její vyplnění může ovlivnit rozhodování hodnoticí komise.
ROZPOČET A HARMONOGRAM
Výše žádané podpory* Maximálně 40 000 Kč.
Formulář rozpočtu* Stáhněte si formulář rozpočtu
zde (jiný formát rozpočtu nepřijímáme).
Povolené formáty souboru: xls, xlsx, ods, maximální velikost 1 MB. Při tvorbě rozpočtu si také můžete prostudovat
finanční manuál .
Začátek projektu* Uveďte datum zahájení projektu. Projekt může být zahájen nejdříve dnem podání přihlášky. Realizační období (začátek až konec projektu) je časové období, ve kterém chcete čerpat finanční prostředky (není možné čerpat před termínem zaslání přihlášky).
Date Format: DD dot MM dot YYYY
Konec projektu* Uveďte datum ukončení projektu. Konec projektu musí být maximálně 12 měsíců od uvedeného začátku projektu.
Date Format: DD dot MM dot YYYY
Harmonogram* Popište plánované aktivity, a to ve vazbě na konkrétní termíny nebo jednotlivé měsíce. U každé aktivity uveďte, jaký vytyčený cíl vám pomůže naplnit.
DOPADY A SPOLEČENSKÁ ZMĚNA
Pomozte nám lépe poznat, jaký bude mít váš projekt dopad na místo, kde žijete. V odpovědích na následujících otázky vyberte jednu či více možností, případně napište vlastní odpověď. Cílem je co nejlépe vystihnout současnou situaci ve vaší skupině, komunitě a jejím okolí. Vaše odpovědi nám pomohou sledovat dopad projektů, ale NEBUDOU MÍT ŽÁDNÝ VLIV NA HODNOCENÍ ŽÁDOSTI. 1. Jakým způsobem se lidé ve vašem okolí zapojují do veřejného dění? * Rozveďte:
2. Jak fungují vztahy a spolupráce ve vaší komunitě? * Rozveďte:
3. Pořádají se ve vašem blízkém okolí veřejně prospěšné akce? Jaké? * Rozveďte:
4. Co máte už nyní k dispozici v místě, kde vaše aktivity realizujete (v obci či alespoň ve vaší skupině a jejím blízkém okolí)? * Rozveďte:
5. Jakým způsobem vás podporuje obec, ve které působíte?* Rozveďte:
6. Jakým způsobem informujete o připravovaných akcích nebo dění ve vaší komunitě? * Rozveďte:
7. Máte s vaší iniciativou/spolkem zkušenosti s dárcovstvím?* Rozveďte:
8. Kterého z našich bezplatných seminářů a setkání byste se zúčastnili? * Rozveďte:
Co se jinam nehodilo Máte ještě něco na srdci, co se do výše uvedených kolonek nevešlo nebo nehodilo, ale přesto byste to s námi chtěli sdílet? Vyplnění této kolonky není povinné.
Byli jste finančně podpořeni Nadací Via v minulosti? Účastnili jste se v minulosti některého našeho školení?*
Pokud jste už byli v minulosti podpořeni a při konzultaci jste se s pracovníkem či pracovnicí Nadace domluvili na vypracování např. akčního plánu, zde ho prosím přiložte. Nepovinná příloha přihlášky.
Souhlas* Souhlasím, že se jeden zástupce či jedna zástupkyně projektového týmu zúčastní síťovacího setkání podpořených v rámci tohoto programu.
Prohlášení* Prohlašuji, že všechny informace uvedené v této přihlášce jsou pravdivé.
Podpis*
Jméno
Příjmení
Datum*
Date Format: MM slash DD slash YYYY
Místo*
Pozor, po ODESLÁNÍ se k přihlášce již nelze vracet a upravovat. Přihláška se Vám zároveň zašle automaticky na e-mail a můžete si jí stáhnout i v pdf. Máte-li zájem o zasílání newsletteru Nadace Via s názvem ViaCafé, zanechte nám tu, prosím, svoji e-mailovou adresu. Zhruba jednou za 3 týdny od nás dostanete pohromadě v jednom mailu aktuální nadační novinky, možnosti podpory, vzdělávání a inspirativní čtení o dalších aktivních lidech v Česku. Poskytnutím kontaktu souhlasíte se zpracováním osobních údajů dle platných zákonů a Zásad ochrany osobních údajů Nadace Via. Z odběru newsletteru se můžete v patičce mailu kdykoli zase odhlásit.
E-mail pro newsletter
PROSÍM ZVOLTE PRÁVNÍ FORMU ŽADATELE, bez toho není možné přihlášku odeslat. Volbu najdete úplně na začátku přihlášky.
PROSÍM ZVOLTE TYP PODPORY, O KTEROU ŽÁDÁTE, bez toho není možné přihlášku odeslat. Volbu najdete úplně na začátku přihlášky.
Name This field is for validation purposes and should be left unchanged.