banner_VB_home5

dots


Via Bona je ocenění, které každoročně – již 19. let – udílí Nadace Via jednotlivcům a firmám za významné a inspirativní počiny v oblasti filantropie.

Cenou Via Bona vyzdvihujeme inspirativní příběhy dárcovství a dobročinnosti a ukazujeme nové filantropické trendy i možné cesty všem současným i potenciálním filantropům. Chceme tímto oceněním poděkovat všem, kteří nezištně pomáhají druhým, věnují svůj čas, energii, peníze či zkušenosti pro dobrou věc – všem, kteří mění své okolí a společnost k lepšímu.

 

dots2

V letošním roce jste nám pomohli najít 149 příběhů studentů, mecenášů, dobrovolníků i zástupců firem, kteří pomáhají druhým. Děkujeme! Jejich příběhy jsou inspirací a důkazem, že filantropem může být každý, nezávisle na věku, zdraví či velikosti bankovního konta. Odborná porota vybrala z těchto příběhů 15 finalistů v 6 kategoriích.

I vy si můžete vyzkoušet, jaké to je být v roli porotců! Široká veřejnost se totiž může zapojit do výběru jednoho z letošních vítězů. Jde o vítěze Ceny veřejnosti. Hlasovat pro příběhy, které vás nejvíce inspirovaly, můžete do 7. října. Všechny vítěze letošního ročníku slavnostně vyhlásíme 19. října v Praze.

  • kalendar3

  • vv_VB

  • banner_new_slide_VB

  • cenou_VB

Umíme to už od dětství…

Během září můžete v televizi a v kinech zahlédnout klip s chlapcem, který roztáhne deštník, aby pod něj schoval promoklého psa. Umíme to už od dětství, hlásá tento spot. Stejně se jmenuje také kampaň, která šíří myšlenku dobročinnosti v Česku.

Spot Umíme to už od dětství poběží od 7. září do 7. října v České televizi, která je letošním hlavním mediálním partnerem Ceny Via Bona. Spot se také objeví v partnerských kinech Aerofilms, v kině Lucerna a prostřednictvím projektu DOBRO. se dostane i k zákazníkům Zoot.cz.

Součástí zářijové kampaně na podporu filantropie je mimo jiné i hlasování široké veřejnosti o inspirativních příbězích letošních finalistů Ceny Via Bona. Cíl hlasování je prostý: sdílet inspiraci, šířit pozitivní příběhy a připomenout, že dobré skutky jsme dělali už jako děti a že je dobré si to stále připomínat, i v dospělosti.

Samotná tvorba spotu byla také filantropickým počinem. Podílela se na ní agentura ze skupiny Konektor a řada lidí, kteří svou práci dělali zdarma a jdou tak filantropickým příkladem.

Proč filantropie?

Chceme, aby se dobročinnost, štědrost a starost o druhé staly běžnou součástí života lidí v Česku, protože filantropie není jen pro bohaté – filantropem může být každý z nás.  Všichni můžeme přispívat ke zlepšení života ostatních a darovat svůj čas, energii, peníze nebo zkušenosti pro dobrou věc.

Proto otevíráme v Česku cesty k umění darovat a oceňujeme jednotlivce i firmy za jejich filantropické počiny. Vydáváme také časopis Umění darovat na podporu české filantropie. V programu Dobro-druzi pomáháme dětem a mladým lidem organizovat různé benefiční akce – zveme je k zážitku filantropie už od mládí. Rozvíjíme také online dárcovství a podporujeme neanonymní dárcovství založené na vztahu.

Historie Ceny Via Bona

Nadace Via udělila Cenu Via Bona poprvé v květnu roku 1998 s cílem obnovit zpřetrhanou tradici filantropie v České republice. Zde se můžete seznámit s příběhy oceněných laureátů z minulých let.

minule_rocniky

Partneři Ceny Via Bona 2016

DĚKUJEME všem našim partnerům za podporu!

 

asset-4