Part of Via Foundation’s mission is developing philanthropy and the art of giving. We strive to make giving, generosity, charitable work and an ethic of helping others a regular part of everyday life in the Czech Republic. To share this vision, we began publishing the journal the Art of Giving in 2012. Since June 2020, the journal has been published as a quarterly insert in the magazine Reportér.
The aim of the Art of Giving is to support philanthropy in the Czech Republic. We want to inspire everyone who wants to give back and encourage those who already are doing something to help others. The Art of Giving journal presents stories of donors and the causes, people and organizations they support and shares best practices in philanthropy from the Czech Republic and the world.
On the Czech website, you can find published issues of the journal and selected articles and highlighted interviews. You can also sign up to receive the journal in PDF form (in Czech).
Thank you! We are able to publish the Art of Giving journal through the generosity of Václav Dejčmar, Ivana Janečková and Tomáš Janeček, Martin Kulík, Lenka Schönfeldová and Robert Schönfeld and other donors.
Other philanthropy programming
Through our Via Bona Awards, we have been recognizing inspiring stories of giving for 23 years.
Through our online giving tool Darujme.cz , donors are able to easily give gifts to hundreds of Czech non-profit organizations.
Through our program Young Philanthropists hundreds of children and young people experience philanthropy every year.
Spravovat souhlas s cookies
Aby vám náš web dobře sloužil, používáme technologie jako jsou soubory cookies. Některé jsou nutné, bez nich by stránky správně nefungovaly. Statistické cookies nám umožní zjistit, jak náš web funguje a jak ho pro vás zlepšit. Díky marketingovým cookies vás budeme na sociálních sítích moci upozornit třeba na otevření nového programu. Váš souhlas můžete kdykoli odvolat.
Funkční
Always active
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.